|
aktualizacja 02.05.2011r
 |
Prawo
- ustawy, kodeksy, inne akty prawne,
wyszukiwarka
Podatki |
Prawo
pracy
Akty
prawne, Informacje,
Wskaniki
1. Emerytury
i renty
2. Zasiek
dla bezrobotnych i odprawy
3. Ryczaty
i diety
4.Zasiki
5.Wynagrodzenia
6.Ubezpieczeniae
spoeczne
7. Urlop
macierzyski
8. Odszkodowania
9. wiadczenia
przedemerytalne
10. Odsetki
11. Emerytura
- przecitne wynagrodzenia do wyliczenia podstawy
Kalkulatory
Co
- samochody, akcyza, taryfy celne, prawo
Formularze,
druki, wnioski
Formularze,
druki, wzory pism - sdowe |
|
Wskaniki
urzdowe
Przecitne wynagrodzenie - do
wyliczenia podstawy emerytury
| Rok |
Przecitne
wynagrodzenie - z |
Akt prawny |
| miesiczne |
roczne |
| 1980 |
6.040,0 |
72.480,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1981 |
7.689,0 |
92.268,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1982 |
11.631,0 |
139.572,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1983 |
14.475,0 |
173.700,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1984 |
16.838,0 |
202.056,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1985 |
20.005,0 |
240.060,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1986 |
24.095,0 |
289.140,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1987 |
29.184,0 |
350.208,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1988 |
53.090,0 |
637.080,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1989 |
206.758,0 |
2.481.096,0 |
MP 1990.21.171 |
| 1990 |
1.029.637,0 |
12.355.644,0 |
MP 2026.5.35 |
| 1991 |
1.770.000,0 |
21.240..000,0 |
MP 2026.5.33 |
| 1992 |
2.935.000,0 |
35.220.000,0 |
MP 2026.6.25 |
| 1993 |
3.995.000,0 |
47.940.000,0 |
MP.1994.10.83 |
| 1994 |
5.328.000,0 |
63.936.000,0 |
MP 1995.7.107 |
| 1995 |
702,62 |
8.431,44 |
MP 1996.11.134 |
| 1996 |
873,00 |
10.476,00 |
MP 2025.9.72 |
| 1997 |
1.061,93 |
12.743,16 |
MP 2026.5.93 |
| 1998 |
1.239,49 |
14.873,00 |
MP 2026.5.63 |
| 1999 |
1.706,74 |
20.480,00 |
MP 2000.5.120 |
| 2000 |
1.923,81 |
23.085,72 |
MP 2001.6.108 |
| 2001 |
2.061,85 |
24.742,20 |
MP 2002.8,156 |
| 2002 |
2.133,21 |
25.598,52 |
MP.2003.9.136 |
| 2003 |
2.201.47 |
26.417.64 |
M.P.2004.9.137 |
| 2004 |
2.289,57 |
27.474,84 |
M.P2005.10.205 |
| 2005 |
2.380,29 |
28.563,48 |
M.P.2006.12.159 |
| 2006 |
2.477,23 |
29.726,76 |
M.P.2007.12.125 |
| 2007 |
2.691,03 |
32.292,36 |
M.P.2008.13.139 |
| 2008 |
2.943,88 |
35.326,56 |
M.P.2009.09.112 |
| 2009 |
3.102,96 |
37.235,52 |
M.P.2010.07.67 |
| 2010 |
3.224,98 |
38.699,76 |
M.P.2011.11.120 |
|
|
|
|
Dla
kogo nowe emerytury
Nowa emerytura przysuguje wszystkim ubezpieczonym, urodzonym po dniu
31 grudnia 1948 r., ktrzy osignli minimalny wiek emerytalny,
wynoszcy co najmniej 60 lat dla kobiet i co najmniej 65 lat dla mczyzn.
Prawo do nowej emerytury uzalenione jest wycznie
od osignicia minimalnego wieku emerytalnego. Natomiast bez znaczenia
dla ustalenia prawa do tej emerytury. ==>
wicej
|
Rozporzdzenie
Rady Ministrw z dnia 1.04.2026 r. w sprawie szczegowych
zasad ustalania podstawy wymiaru emerytur i rent (publikacja: tekst jednolity Dz. U. z 1989 r. nr 11,
poz. 63 oraz z 1990 r. nr 71, poz. 418) |
|