![]() |
|||||||||||||||
Aktualizacja 06.04.2009r
![]()
Nieruchomoci :
Podatek od nieruchomoci
- zwolnienia
Podatek od nieruchomoci - max. stawki
Podatki
- VAT
- PIT
- Pozostae
Podatki i opaty lokalne - akty prawne,
stawki, informacje :
Opaty
lokalne : administracyjna , targowa, uzdrowiskowa,
inne
Podatek
od posiadania psw
Podatek
od rodkw transportu
Podatek
od nieruchomoci
Podatki
- ustawy rozporzdzenia, inne akty prawne,
informacje, wskaniki. Biece
informacje podatkowe
Powstanie
i wyganicie obowizku podatkowego- art 6 Ustawa
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opatach lokalnych Art. 6. 1. Obowizek podatkowy powstaje od pierwszego dnia
miesica nastpujcego po miesicu, w ktrym powstay
okolicznoci uzasadniajce powstanie tego obowizku. 1) skada, w terminie do dnia 15 stycznia, organowi
podatkowemu waciwemu ze wzgldu na miejsce pooenia
przedmiotw opodatkowania, deklaracje na podatek od nieruchomoci
na dany rok podatkowy, sporzdzone na formularzu wedug
ustalonego wzoru, a jeeli obowizek podatkowy powsta po tym
dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okolicznoci
uzasadniajcych powstanie tego obowizku; 10. Obowizek skadania informacji o nieruchomociach i
obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomoci,
o ktrym mowa w ust. 6 i w ust. 9 pkt 1, dotyczy rwnie
podatnikw korzystajcych ze zwolnie na mocy przepisw
niniejszej ustawy. 1) ich format elektroniczny oraz ukad informacji i powiza
midzy nimi zgodnie z przepisami o informatyzacji dziaalnoci
podmiotw realizujcych zadania publiczne; 15.15) Rada gminy w uchwale, o ktrej mowa w ust.
14, uwzgldnia w szczeglnoci: 1) zakres danych zawartych we wzorach okrelonych uchwa
rady gminy w sprawie wzorw informacji o nieruchomociach i
obiektach budowlanych i deklaracji na podatek od nieruchomoci
oraz konieczno ich opatrzenia podpisem elektronicznym; 16. Powiadczenie przez organ podatkowy zoenia informacji
o nieruchomociach i obiektach budowlanych lub deklaracji na
podatek od nieruchomoci za pomoc rodkw komunikacji
elektronicznej odbywa si zgodnie z przepisami o informatyzacji
dziaalnoci podmiotw realizujcych zadania publiczne. Art. 2. 1. Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomoci podlegaj
nastpujce nieruchomoci lub obiekty budowlane: 1) grunty; 2. Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomoci nie podlegaj uytki
rolne, grunty zadrzewione i zakrzewione na uytkach rolnych lub
lasy, z wyjtkiem zajtych na prowadzenie dziaalnoci
gospodarczej. 1) pod warunkiem wzajemnoci - nieruchomoci bdce wasnoci
pastw obcych lub organizacji midzynarodowych albo przekazane
im w uytkowanie wieczyste, przeznaczone na siedziby
przedstawicielstw dyplomatycznych, urzdw konsularnych i
innych misji korzystajcych z przywilejw i immunitetw na
mocy ustaw, umw lub zwyczajw midzynarodowych; Z podatku od nieruchomoci s zwolnione art
7 Ustawa
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opatach lokalnych::

Prawo
- ustawy, kodeksy, inne akty prawne,
wyszukiwarka
Podatki
- ustawy, rozporzdzenia informacje
Prawo
pracy - akty prawne, informacje, wskaniki,
kalkulatory
Co - akty prawne, import samochodw,
akcyza, taryfy celne : Unii, Rosji, Biaorusi,
Ukrainy, systemy, formularze, wnioski, informacje
.......
Formularze,
druki, wnioski
Formularze,
druki, wzory pism - sdowe
1. Zwrot podatku :
Anglia, Irlandia, Holandia, Niemcy
2. UK
TAX Refunds
3. UK
- zwrot podatku
4. Informacja
o podatkach za granic- katalog
Podatki
Ustawa
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opatach lokalnych
tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844, Nr 220, poz.
1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1828 i
Nr 251, poz. 1847, z 2008 r. Nr 93, poz. 585, Nr 116,
poz. 730
Obwieszczenie Ministra Finansw z dnia 29 lipca 2008 r. w sprawie
grnych granic stawek kwotowych podatkw i opat lokalnych w
2009 r. (M. P. z dnia 14 sierpnia 2008 r. Nr 59, poz. 531)
==> pobierz
Podatek od nieruchomoci - stawki max w 2009r
Przedmiotem opodatkowania podatkiem od nieruchomoci
s grunty, budynki, budowle a take urzdzenia budowlane w
rozumieniu przepisw prawa budowlanego zwizane z obiektem
budowlanym, ktre zapewniaj moliwo uytkowania obiektu
zgodnie z jego przeznaczeniem.
2. Jeeli okolicznoci, od ktrej jest uzaleniony obowizek
podatkowy, jest istnienie budowli albo budynku lub ich czci,
obowizek podatkowy powstaje z dniem 1 stycznia roku nastpujcego
po roku, w ktrym budowa zostaa zakoczona albo w ktrym
rozpoczto uytkowanie budowli albo budynku lub ich czci
przed ich ostatecznym wykoczeniem.
3. Jeeli w trakcie roku podatkowego zaistniao zdarzenie majce
wpyw na wysoko opodatkowania w tym roku, a w szczeglnoci
zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego
czci, podatek ulega obnieniu lub podwyszeniu, poczynajc
od pierwszego dnia miesica nastpujcego po miesicu, w ktrym
nastpio to zdarzenie.
4. Obowizek podatkowy wygasa z upywem miesica, w ktrym
ustay okolicznoci uzasadniajce ten obowizek.
5. Jeeli obowizek podatkowy powsta lub wygas w cigu
roku, podatek za ten rok ustala si proporcjonalnie do liczby
miesicy, w ktrych istnia obowizek.
6. Osoby fizyczne, z zastrzeeniem ust. 11, s obowizane zoy
waciwemu organowi podatkowemu informacj o nieruchomociach
i obiektach budowlanych, sporzdzon na formularzu wedug
ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystpienia okolicznoci
uzasadniajcych powstanie albo wyganicie obowizku
podatkowego w zakresie podatku od nieruchomoci lub od dnia
zaistnienia zdarzenia, o ktrym mowa w ust. 3.
7. Podatek od nieruchomoci na rok podatkowy od osb fizycznych,
z zastrzeeniem ust. 11, ustala w drodze decyzji organ podatkowy
waciwy ze wzgldu na miejsce pooenia przedmiotw
opodatkowania. Podatek jest patny w ratach proporcjonalnych do
czasu trwania obowizku podatkowego, w terminach: do dnia 15
marca, 15 maja, 15 wrzenia i 15 listopada roku podatkowego.
8. Jeeli w cigu roku podatkowego nastpio wyganicie
obowizku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomoci lub
zaistniao zdarzenie, o ktrym mowa w ust. 3, organ podatkowy
dokonuje zmiany decyzji, ktr ustalono ten podatek.
9. Osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spki niemajce
osobowoci prawnej, jednostki organizacyjne Agencji Wasnoci
Rolnej Skarbu Pastwa9), a take jednostki
organizacyjne Pastwowego Gospodarstwa Lenego Lasy Pastwowe s
obowizane:
2) odpowiednio skorygowa deklaracje w razie zaistnienia
zdarzenia, o ktrym mowa w ust. 3, w terminie 14 dni od dnia
zaistnienia tego zdarzenia;
3) wpaca obliczony w deklaracji podatek od nieruchomoci -
bez wezwania - na rachunek budetu waciwej gminy, w ratach
proporcjonalnych do czasu trwania obowizku podatkowego, w
terminie do dnia 15 kadego miesica.
11. Jeeli nieruchomo lub obiekt budowlany stanowi wspwasno
lub znajduje si w posiadaniu osb fizycznych oraz osb
prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadajcych osobowoci
prawnej lub spek nieposiadajcych osobowoci prawnej, z wyjtkiem
osb tworzcych wsplnot mieszkaniow, osoby fizyczne skadaj
deklaracj na podatek od nieruchomoci oraz opacaj podatek
na zasadach obowizujcych osoby prawne.
12. Rada gminy moe zarzdza pobr podatku od nieruchomoci
od osb fizycznych w drodze inkasa oraz wyznacza inkasentw i
okrela wysoko wynagrodzenia za inkaso.
13.11) Rada gminy okrela, w drodze uchway, wzory
formularzy, o ktrych mowa w ust. 6 i w ust. 9 pkt 1; w
formularzach zawarte bd dane dotyczce podmiotu i przedmiotu
opodatkowania niezbdne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomoci.
14.15) Rada gminy moe okreli, w drodze uchway,
warunki i tryb skadania informacji o nieruchomociach i
obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomoci
za pomoc rodkw komunikacji elektronicznej, w szczeglnoci:
2) sposb ich przesyania za pomoc rodkw komunikacji
elektronicznej;
3) rodzaje podpisu elektronicznego, ktrym powinny by
opatrzone.
2) potrzeb zapewnienia bezpieczestwa, wiarygodnoci i
niezaprzeczalnoci danych zawartych w informacjach o nieruchomociach
i obiektach budowlanych i deklaracjach na podatek od nieruchomoci
oraz potrzeb ich ochrony przed nieuprawnionym dostpem;
3) limity wysokoci zobowizania podatkowego, kwoty nadpaty
lub zwrotu podatku wynikajce z deklaracji na podatek od
nieruchomoci, a take wymagania dla poszczeglnych rodzajw
podpisu elektronicznego okrelone w przepisach o podpisie
elektronicznym, w szczeglnoci dotyczce weryfikacji podpisu
elektronicznego i znakowania czasem.
Podatek od nieruchomoci
art
2 Ustawa
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opatach lokalnych:
2) budynki lub ich czci;
3) budowie lub ich czci zwizane z prowadzeniem dziaalnoci
gospodarczej.
3. Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomoci nie podlegaj rwnie:
2) grunty pod wodami powierzchniowymi pyncymi i kanaami eglownymi,
z wyjtkiem jezior oraz gruntw zajtych na zbiorniki wodne
retencyjne lub elektrowni wodnych;
2a) grunty pod morskimi wodami wewntrznymi;
3) nieruchomoci lub ich czci zajte na potrzeby organw
jednostek samorzdu terytorialnego, w tym urzdw gmin,
starostw powiatowych i urzdw marszakowskich;
4) grunty zajte pod pasy drogowe drg publicznych w
rozumieniu przepisw o drogach publicznych oraz zlokalizowane w
nich budowle - z wyjtkiem zwizanych z prowadzeniem dziaalnoci
gospodarczej innej ni eksploatacja autostrad patnych.
Rodzaj
nieruchomoci
Wysoko
opaty za 1m2 pow.
Budynki
mieszkalne 0, 62
z
|
![]() |
Ministerstwa Urzdy i instytucje pastwowe |
| Urzdy
Wojewdzkie i Samorzdowe Administracja celna Administracja skarbowa - Izby i Urzdy Skarbowe - Urzdy Skarbowe niektre kategorie podatnikw - Kontrola Skarbowa Polskie placwki dyplomatyczne za granic Szefowie polskich placwek Przedstawicielstwa - dyplomatyczne w Polsce Urzdy Konsularne w Polsce Kanada - Placwki , Polonia, wizy, biznes USA - Konsulaty, Polonia, Rzd, biznes |
|